Wednesday, May 24, 2006

Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΦΡΑΠΕΔΕΣ

Τον τελευταίο καιρό πολλά πανεπιστήμια τελούν υπό αγωνιστικό αναβρασμό. Μεταξύ των άλλων η κυβέρνηση αποφάσισε την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μόνο όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα θα έχουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Να προσθέσουμε και τα παράπονα για την σημερινή άθλια-χαοτική κατάσταση στα πανεπιστήμια- τσούπ- έδεσε η συνταγή της επανάστασης! Αποφάσισαν όλοι να αγωνιστούν! Οι καθηγητές με απεργίες εις βάρος των φοιτητών που κόντεψαν να χάσουν την εξεταστική τους (μα καλά δεν υποτίθεται ότι αγωνίζεστε για το καλό των φοιτητών;) και οι φοιτητές με καταλήψεις. Οι τελευταίοι δε έχουν και αυτοκαταστροφικές τάσεις. Αγωνίζονται για το δικό τους καλό με θύματα πάλι τους ίδιους τους εαυτούς τους!
Σε αυτήν την παράνοια αποφάσισαν να συμμετάσχουν και οι φοιτητές του Αγγλικού τμήματος στο οποίο φοιτώ. Ο φοιτητικός σύλλογος συγκάλεσε συνέλευση, μόνο που δεν έβγαλαν επίσημη γραπτή ανακοίνωση, αλλά προφορική. Από στόμα σε στόμα, δηλαδή, και οποία σύμπτωση στην συνέλευση εμφανίστηκαν μόνο οι εκπρόσωποι των κομμάτων και ελάχιστοι απλοί θνητοί φοιτητές. Σε αυτούς τους ελάχιστους ανήκα και εγώ που τυχαία κάτι πήρε το αυτί μου. Είχα μάθημα εκείνη την ώρα και έτσι έτυχε να βρίσκομαι στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή (λέω να αγοράσω κανένα λαχείο, τέτοιος συγχρονισμός σπάνια υφίσταται στην ζωή μου)! Με άλλες δύο συμφοιτήτριες μου πήγαμε στην συνέλευση. Η τρίτη συμφοιτήτρια μου προτίμησε να πάει στο μάθημα- λες και άμα γίνει η κατάληψη θα την ωφελήσει σε τίποτα αυτό. Λες και άμα γίνει κατάληψη μέσα στην εξεταστική θα μπορέσει να πάρει το πτυχίο της. Λες και άμα χαθεί αυτό το εξάμηνο και πάει Σεπτέμβρη η εξεταστική θα μπορέσει μετά να δώσει ΑΣΕΠ-αν και αυτός ο θεσμός καταργείται, σας το πα;
Υπάρχουν δύο ειδών αγωνιστές την σημερινή εποχή. Από την μία είναι οι αγωνιστές-φυτά που ουσιαστικά δεν αγωνίζονται για τίποτε άλλο από το να κερδίσουν έναν καλό βαθμό πτυχίου, τον οποίο δυστυχώς τις περισσότερες φορές κολλάνε στον τοίχο του σουβλατζίδικου τους ή το κρύβουν στο ντουλαπάκι του ταξί τους(Δεν έχω τίποτα με τους σουβλατζίδες προς Θεού, έτσι κι αλλιώς οι περισσότεροι μορφωμένοι άνθρωποι είναι! Με τους ταξιτζήδες πάλι έχω, αλλά ας μην ξεφεύγω από το θέμα).
Η δεύτερη κατηγορία και πιο διαδεδομένη είναι οι αγωνιστές της φραπεδιάς. Είναι οι «ιδεολόγοι» που εντάσσονται σε κάποια πολιτική παράταξη, πατάνε σπανίως έως ποτέ στο μάθημα και αγωνίζονται για το «κοινό καλό» πίνοντας πολλούς φραπέδες, έχοντας βολέψει στα σίγουρα μια θέση στο δημόσιο. Ίσως να μην είναι όλοι έτσι, δεν θέλω να γενικεύω, μιλάω για την πλειοψηφία.
Ας γυρίσουμε στην σημερινή συνέλευση λοιπόν, η οποία συν τοις άλλοις ήταν άκρως δημοκρατική και χουντική ταυτόχρονα. Μπορούσε να μιλήσει όποιος ήθελε, είτε ανήκε σε πολιτική παράταξη είτε όχι. Θα μου πεις υπήρχε και κανένας που να μην ήταν κομματικοποιημένος; Επίσης οι θέσεις του καθενός ήταν σαφέστατες: «Θα κάνουμε κατάληψη και ψηφίστε εμάς γιατί είμαστε το καλύτερο κόμμα». Δεν υπήρξε ούτε ένας που να πρότεινε να μην γίνει η κατάληψη, αλλά ούτε και κάποιος που μπόρεσε να δώσει ένα ουσιαστικό πλάνο για το πώς θα μπορούσαμε να αγωνιστούμε για τα δικαιώματα μας. Ο μόνος αντίλογος που υπήρχε ήταν του αντίπαλου κόμματος που προσπαθούσε να υποβιβάσει το λογύδριο του αντιπάλου του. Είμαστε και πολλές γυναίκες και ο αντίλογος περιείχε πολλές στριγκλιές, άπειρη φλυαρία και μαλλιοτραβήγματα!
Όσο μια τέτοια σκηνή λάβαινε χώρα και αφού είχα ακυρώσει ήδη δύο ιδιαίτερα, επειδή απλούστατα το μαλιοτραβ… εχμ… η συνέλευση μας ήθελα να πω κράτησε πάνω από δύο ώρες, πήρα το θάρρος να κάνω μια ερώτηση-παρατήρηση: «Παιδιά αφού θέλουμε να αγωνιστούμε, εγώ γιατί κάθομαι εδώ τόση ώρα και δεν έχω ακούσει καμία ουσιαστική πρόταση; Το μόνο που βλέπω είναι εσάς να τσακώνεστε μεταξύ σας. Πιστεύετε ότι έτσι θα μπορέσουμε να περάσουμε κάποιο μήνυμα; Πιστεύετε ότι αν τινάξουμε την εξεταστική μας στον αέρα, δείχνοντας έτσι την πλήρη αδιαφορία για το μέλλον μας και την επιθυμία μας να γίνουμε ενεργά μέλη στην κοινωνία αυτή, θα πετύχουμε κάτι; Αν θέλετε να κάνετε κάτι, βγείτε να κάνετε μια πορεία, πηγαίνετε και μιλήστε στον υπουργό ( και δεν εννοώ το Ζούρι) για τα αιτήματα μας, ΚΑΤΙ τέλος πάντων.»
Περιττό να σας πω ότι μου θύμισα τον Δον Κιχώτη όταν πήγε να τα βάλει με τους ανεμόμυλους! Για να μην σας τα πολυλογώ τελικά ψηφίσαμε, μπορούσαμε να ψηφίσουμε όμως μονάχα υπέρ της κατάληψης, μιας και δεν υπήρχε κανένας ομιλητής που να ήταν κατά. Το μόνο που διέφερε ήταν οι θέσεις τους… βέβαια εγώ ακόμα ψάχνω να βρω τη διαφορά!
Ενημερωτικά, η συνέλευση θα επαναληφτεί και τη Δευτέρα, όπου θα αποφασίσουμε αν θέλουμε να συνεχιστεί η κατάληψη. Το σαββατοκύριακο ξεκινά η καμπάνια μου, θα προσπαθήσω να αφυπνίσω όσους περισσότερους φοιτητές μπορώ, μπας και αποκτήσουμε μεγαλύτερη δύναμη. Θα μιλήσω κι εγώ, και ας μην ανήκω σε καμία παράταξη. Δεν θα χάσω την εξεταστική μου με το έτσι θέλω! Θα τη χάσω ξέροντας τουλάχιστον ότι το πάλεψα η κοινή θνητή.

34 Comments:

Blogger Godot said...

oh yes indeed....
se parapembw kai se ena palio tou MBoy an yparxei edw kai den emeine sto gr, me enan... Mystirio typo.

11:49 AM  
Blogger Elemental_Nausea said...

ΠΕΣ ΤΑ!ΠΕΣ ΤΑ! Απο ότι βλέπω παντού τα ίδια γίνονται. Σήμερα συγκαλέσαμε γενική συνέλευση(άσχετα που δεν πήγα ), χάθηκε το μάθημα όπως ήταν αναμενόμενο κλπ.Ο μόνος λόγος που θα κατέβαινα στην σχολή θα ήταν για να παραδόσω την εισαγωγή της εργασίας μου σχετικά με τις Ακαδημαικές Βιβλιοθήκες.Όπως δείχνουν τα πράγματα η εξεταστική έχει χαθεί ήδη.Είτε με καταλήψεις είτε με απεργίες το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Και ok εγώ ακόμα 7ο εξάμηνο είμαι έχω μέλλον μπροστά μου (λέμε τώρα ) εκείνα τα παιδιά όμως που χρωστάνε ένα μάθημα για πτυχιό ,οπισθοδρομούν εξαιτιάς των αποφάσεων των καθηγητώ που λαμβάνονται απο αυτούς για εμάς , είτε τις καταλήψεις που οργανώνονται απο εμάς για εμάς.Όπως και να έχει , ότι και να αποφασιστεί και να γίνει θύματα είναι πάλι οι ίδιοι οι φοιτητές. Αν περαστεί και το νομοσχέδιο περι ιδιωτικοποιήσης ζήτω που καήκαμε.Τόσα χρόνια δεν κοιτάξανε να φτιάξουν σχολές ώστε να στεγασούν την καταλλήλη τεχνολογική υποδομή, ούτε να προσλάβουν καθηγητές ώστε να μην τους κυνηγάμε με την απόχη για να κάνουμε ένα σκατο μάθημα που είναι υποχρεωτικό.Κοιτάμε να φάμε και απο αλλού τώρα. Να γίνουμε σαν τις μεγάλες χώρες της Ευρωπής αλλα οι μεγάλες χώρες κύριοι έχουν και μισθούς και συντάξεις και εκπαίδευση.Που είναι όλα αυτα εδώ?ΟΕΟ?

11:52 AM  
Blogger homelessMontresor said...

Άστα να πάνε Όλγα! Ειδικά εσείς των ΤΕΙ είστε σε χειρότερη μοίρα. Καλά που με συμπλήρωσες με όσα έγραψες, είχα τόσα να πώ για το συγκεκριμένο θέμα που θα έπρεπε να γράψω ποστ-πάπλωμα.
Godot to θυμάμαι το κείμενο του ΜΒ. Είχε υποπέσει στην αντίληψη μου... ΆΑΑΑΑχ άτιμη κοινωνίαααααα!!!!

11:56 AM  
Blogger Epsilon said...

Καταργείται ο ΑΣΕΠ? τι κρίμα κι είχα όνειρα.. πλάκα κάνω σαφώς... βλέπω τα πράγματα δεν άλλαξαν πολύ από τότε που κυνήγαγα την ουρά μου να προλάβω τα μαθήματα, κάνοντας σλάλομ ανάμεσα σε καταλήψεις, απεργίες καθηγητών και απεργίες διοικητικών. Και άντε να εξηγήσεις τώρα εσύ, στο τάδε ξένο πανεπιστήμιο που κάνεις αίτηση για master γιατί σου πήρε 6 χρόνια να τελείωσεις την σχολή.

11:59 AM  
Blogger Elemental_Nausea said...

Montresor εγώ έχω όλη την καλή διαθέση και να αγωνιστώ και να βοηθήσω ,αλλά με αυτα που βλέπω απογοητεύομαι. Υποτίθεται παραιτήθηκα απο την δουλειά για να ασχοληθώ με την σχολή...ε αυτό το εξάμηνο αγαπητή περιττό να σου πω πως τα μαθήματα είναι μετρημένα στο δάχτυλο του ενός χεριού. Απο την μια σκέφτομαι ότι με πάει πίσω αρκετα γιατί σκόπευα να βγω σε πρακτική Οκτώβρη απο την άλλη σκέφτομαι πως θα πάω να βρω δουλειά σε βιβλιοθηκή όταν αυτά που έχω μάθει είναι ελλιπή.

12:00 PM  
Blogger homelessMontresor said...

Epsilon καταργείται ο ΑΣΕΠ. Έδινες εξετάσεις 10 φορές και κάποτε διοριζόσουν. Αν γυρίσουμε στην επιτηρίδα ή πώς αλλιώς λεγόταν-είμαι και νιάτο- διορίζεται μόνο όποιος έχει τα μέσα! Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα! "Με παρέσυρε το ρέμααααα, μάνα μου δεν είναι ψέμα, ώπα!"

12:11 PM  
Blogger homelessMontresor said...

Όλγα σε καταλαβαίνω. Αλλά δεν ξέρεις πόσο μου την σπάει που δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα! Αλλά αυτή ακριβώς η νοοτροπία μας μάρανε. Ξέρεις πόσοι δεν ήρθαν στην συνέλευση επειδή σκέφτηκαν: "Εεε σιγά και να έρθω, θα αλλάξω τίποτα με μία μόνο ψήφο;" 50 άτομα να το σκεφτούν αυτό, χάθηκαν 50 ψήφοι!

12:13 PM  
Blogger Elemental_Nausea said...

Εμάς συνήθως οι συνελεύσεις μας καταλήγουν σε προσωπικές επιθέσεις κατά ατόμων που βρίσκονται σε παρατάξεις.Της πόρνης κανονικά! Απο τώρα καλοκαίρι δηλαδή!

12:16 PM  
Blogger homelessMontresor said...

ΜΑ ακριβώς τα ίδια έγιναν και σε μάς! Ένιωθα λές και έβλεπα debate στην tv!!!

12:18 PM  
Blogger reservoirdogs said...

Nαι.Kαι κάπως έτσι αρχίζεις να παραιτείσαι και καταλήγεις είτε σε κανονικό debate με ταγεράκι ή να βλέπεις debate στην tv!!Kάνε την καμπάνια το ΣK!

12:25 PM  
Blogger Elemental_Nausea said...

Εγώ την επόμενη φορά θα πάω με πασατέμπος και coca cola.Αφού αντι να λύνουμε τα προβλήματα της σχολής λύνουμε τελικα τις προσωπικές τους διαφορές.Με ποιο σκεπτικό μπαίνει κάποιος σε μια παράταξη? Οχι για να καταλάβω. Το θέμα είναι οτι προσηλυτιζούν κόσμο και απο πράξεις μηδεν. Δεν ξέρω πως είναι τα πράγματα εκεί πάνω εδώ πάντως σαν παρατάξη μόνο η ΠΚΣ να κάνει κάτι, αν και για να το ομολογήσω δεν μπορώ καθόλου τα μυαλά ορισμένων απο αυτούς.

12:25 PM  
Blogger homelessMontresor said...

Θα την κάνω reservoir, είναι να μην πάρω απόφαση κάτι!! Πάντως επειδή στην συνέλευση υπήρχαν και πολλοί άσχετοι, εκτός σχολής που ψήφισαν-άλλο και τούτο- λέω να στρατολογήσω κι εγώ μη-φοιτητές! Ήδη δήλωσαν συμμετοχή κάτι ροκάδες γείτονες άνω τον -άντα. Πλάκα θα είχε! Θα το παίζαν αιώνιοι φοιτητές που ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αποφάσισαν να πάρουν το πτυχίο τους! :Ρ

Όλγα εμείς πίναμε όλοι φραπέ, απο κεί εμπνεύστηκα τον τίτλο! Μεταξύ μας εγώ δεν βρίσκω ουσιαστικές διαφορές στα τι υποστηρίζει ο καθένας!!

12:34 PM  
Blogger Elemental_Nausea said...

Ε ουσιαστικά στις σχολές όλες οι παρατάξεις αγωνίζονται για το καλό της σχολής.Απο εκεί και μετά η κάθε παράταξη αναλόγως που υπαγέται αρχίζει να πετάει τις μπηχτές τις περι Κωστάκη, Γιωργάκη και δεν συμμαζεύεται.Και η υπόθεση γίνεται μύλος.Ξεχνιούνται και τα συμφέροντα της σχολής και οι αγώνες και οτιδήποτε.Και ασχολούμαστε με το ΠΑΜΕ ΜΥΚΟΝΟ?Που να παμε ρε μας δουλευείς?Εδω δεν ξέρουμε αν θα πάρουμε πτυχιό,αν θα έχουμε καθηγητές για την επόμενη χρονιά.Κοινώς ο κόσμος χάνεται και το νινί χτενίζεται (βάζει και τσιμπιδάκια άμα λάχει).
Όσο για τους εκτός σχολής παλιό φαινόμενο.Σε γενική συνέλευση κάποιοι πήραν χαμπάρι κάποιους φοιτητές που είχαν έρθει απο ΤΕΙ Χαλκίδας και έγινε η μάχη του Σκρα.
Αξίζει να αναφερθώ στο γεγονός ότι πέρσυ εμείς σαν Σχολή Διοίκησης Και Οικονομίας δεν κάναμε εκλογές γιατί στους εκλογικούς καταλόγους βρέθηκαν ονόματα φοιτητών που είχαν αποφοιτήσει απο το 1996.Αυτα.Κάπου εδω γύρω θα είμαι.

1:06 PM  
Blogger K-Top said...

Κάτι τέτοια διαβάζω και λέω πως το καλύτερο πράγμα που μου έτυχε στη ζωή μου ήταν που κόπηκα στις πανελλήνιες...

1:16 PM  
Blogger Unknown said...

atron δε φαντάζεσαι πόσο χαίρομαι που δεν έδωσα πανελλήνιες καν..(που θα κοβόμουν,εξάλλου)

1:19 PM  
Blogger homelessMontresor said...

Μουάχαχα atron ήταν απίστευτα εύστοχο το σχόλιο σου τολμώ να ομολογήσω!!!

1:19 PM  
Blogger homelessMontresor said...

ουτε η chairyfairy.... ρε παιδιά μηπως να αλλάξω καριέρα? προλαβαίνω?

1:43 PM  
Blogger zouri1 said...

εγω ειμαι σε φαση που μετραω τα ενσημα για την συνταξη,και δεν σας πολυνοιωθω.
Αλλα παρ ολα αυτα,λεω ναι σε κεινη την φιλη σου Την Ελενη που πηγα στην γιορτη της,να κατσει με τις νυχτες να μου τα εξηγησει.

2:03 PM  
Blogger homelessMontresor said...

χαχα... Τελικά πήγες ή δεν πήγες στη γιορτή της? Αυτή πάντως ήρθε σίγουρα σε σενα αν κρίνω από την φωτο που ποσταρεσ!!
Μεταξύ μας υπουργέ μου... ξέρεις πόσοι φοιτητές κοντευούν να βγούν στην σύνταξη??

2:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kalimeraaaaa

8:20 PM  
Blogger zero said...

Το αιωνιο προβλημα.
Σωστος ο Montresor.

ζερο.

1:28 AM  
Blogger Λίτσα said...

Τι ήθελα και το διάβασα; Με ξαναγύρισες χ χρόνια πίσω (βιαρέμαι να υπολογίσω τώρα). Τα ίδια ακόμη. Σιχτίρ, πια.

3:06 AM  
Blogger homelessMontresor said...

Κι εγώ που νόμιζα οτι παλιότερα ήταν καλύτερα... δεν μας βλέπω καλά, καθόλου καλά!

12:24 PM  
Blogger Τελευταίος said...

Έτσι γινόταν πάντα στα πανεπιστήμια. Από τότε που υπήρξα φοιτητής μέχρι σήμερα βλέπω δεν έχει αλλάξει τίποτα! Κι αυτό που μου την έδινε στα νεύρα ήταν ότι οι ‘φραπεδομάχοι’ περνούσαν καλύτερα από όλους τους άλλους. Με κάποιο ‘μαγικό’ τρόπο περνούσαν όλα τα μαθήματα χωρίς κόπο και μάλιστα με πολύ καλούς βαθμούς.
Καλή προσπάθεια στην εκστρατεία σου και καλό κουράγιο!

7:58 AM  
Blogger homelessMontresor said...

ΑΑααααχ σε ευχαριστώ πολύ!

11:04 AM  
Blogger reservoirdogs said...

Θα ξυπνησεις με τοσες μπυρες να πας για την καμπάνια?Φιλάκια χιχι!

1:23 AM  
Blogger nimbus said...

..το "κοινό καλό" θα φάει τελικά την πλειοψηφία...προς θεού, όχι το δικό τους καλό! Καλά τα λες, καλή μου...προσπάθησε να μην χάσεις την εξεταστική σου...

καλημέρα...

Υ.Γ. Αλήθεια, τι σπουδάζεις?

2:34 AM  
Blogger homelessMontresor said...

Nimbus είμαι αγγλική φιλολογία και θα τελείωνα τώρα!!! Άστα να πάνε!
Reservoir dogs η καμπάνια πήγε καλά, ο λογοριασμός του κινητου βέβαια ακόμα καλύτερα!!!
Πάντως σας ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον!

10:28 AM  
Blogger nimbus said...

όλα καλά θα πάνε καλή μου...
μην στεναχωριέσαι...
με το καλό να τελειώσεις...
εγώ αποφεύγω ακόμα την θάλασσα,
πολύ κρύα μου φαίνεται...
καλή εβδομάδα κουκλίτσα..

6:33 AM  
Blogger roidis said...

υπάρχει και άλλη νεολαία που, είτε πάει σε ΑΕΙ είτε όχι. δημιουργεί.
(εγώ είμαι πάντα on the bright side of...)

3:30 AM  
Blogger homelessMontresor said...

Τυχαίνει να γνωρίζω και κάποιους από αυτούς, λίγοι αλλά καλοί. Μακάρι να γίνουν ακόμα περισσότεροι!

9:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

1:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

6:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP »

4:26 PM  

Post a Comment

<< Home